LongLife Active

För privatpersoner

Vill du också skapa en hälsosam, hållbar livsstil och må bra?

Spela videoklipp

Forskningsbaserad hälsotjänst

Hos oss får du:

LongLife Active är en forskningsbaserad digital hälsotjänst som bygger på individanpassning för att just du ska hitta hem till en mer hälsosam och hållbar livsstil med ett ökat välbefinnande.

Vi hjälper dig att skapa och bibehålla hälsosamma vanor inom våra områden Fysisk aktivitet, God & hälsosam mat och Mentalt lugn. 

Må bra på din nivå! Det spelar ingen roll var du befinner dig idag, vi hjälper dig skapa en hållbar handlingsplan utifrån ditt nuläge och målsättning. 

Vi stöttar dig där du är och coachar dig dit du vill.

  • Personlig handlingsplan, uppföljning och statistik
  • Inspirerande träning, recept, meditationer och utbildande material från den senaste forskningen
  • Social gemenskap – tilldelning sluten grupp i LongLife Actives gemenskap
  • Live events (Medlemskap Standard)
  • Gruppcoaching (Medlemskap Standard)
  • Individuell coaching med hälsopedagog online (Medlemskap Premium)


"Jag uppskattar mycket att det inte är någon hets. Det är verkligen hälsa! Alla råd styrs till att jag ska må bra och ta de steg som jag kan ta just nu."
Åsa
Användare
"LongLife Actives syn på hälsa är jättebra! Jag behöver inte gå ner i vikt för att det ska vara värt det, det är värt det ändå."
Karoline
Användare
"LongLife Active gav mig ett bättre tänk för att bry mig om mig själv och fokusera på min hälsa. Inte bara fokusera på jobb, exempelvis också tänka på lugn och ro."
Karl
Användare

Så här enkelt nyttjar du ditt friskvårdsbidrag

Alternativ 1. Friskvårdsleverantör via din arbetsplats

Kolla om din arbetsplats är ansluten till någon av friskvårdsportalerna www.benify.se eller www.epassi.se. Registrera dig hos den friskvårdsleverantör som din arbetsgivare använder. 

Sök upp LongLife Active hos din friskvårdsleverantör och lös in ditt friskvårdsbidrag hos din leverantör till ditt medlemskap LongLife Active.


Alternativ 2. Lös in ditt friskvårdsbidrag

Bli medlem på LongLife Active via App Store eller Google Play. Erhåll ditt kvitto och redovisa det till din arbetsgivare för att nyttja ditt friskvårdsbidrag.

Frågor & svar

Vad får jag som medlem tillgång till?

LongLife Active är en forskningsbaserad digital hälsotjänst som bygger på individanpassning för att just du ska hitta hem till en mer hälsosam och hållbar livsstil med ett ökat välbefinnande.

Vi hjälper dig att skapa och bibehålla hälsosamma vanor inom våra områden Fysisk aktivitet, God & hälsosam mat och Mentalt lugn.

Må bra på din nivå! Det spelar ingen roll var du befinner dig idag, vi hjälper dig skapa en hållbar handlingsplan utifrån ditt nuläge och målsättning. Vi stöttar dig där du är och coachar dig dit du vill.

Hos oss får du:

  • Personlig handlingsplan, uppföljning och statistik
  • Inspirerande träning, recept meditationer och utbildande material från den senaste forskningen
  • Social gemenskap – tilldelning sluten grupp i LongLife Actives gemenskap
  • Live events (Medlemskap Standard)
  • Gruppcoaching (Medlemskap Standard)
  • Individuell coaching med hälsopedagog online (Medlemskap Premium)

LongLife Active har tagits fram i ett samverkansprojekt med LongLife Actives tvärvetenskapliga forskarteam med 15 forskare.

Du väljer det medlemsabonnemang som passar dig bäst.


Hur skapar jag mitt medlemskap och abonnemang?

Via friskvårdsleverantör
Du är varmt välkommen att skapa ditt medlemskap och abonnemang i vår app eller via någon av de friskvårdsleverantörer (Benify, E-Passsi) som vi arbetar med.

Enkelt och smidigt.

Så här gör du för att komma i gång via friskvårdsleverantör:

  1. Logga in hos din friskvårdsleverantör och sök på LongLife Active.
  2. Välj medlemskap: Basic, Standard eller Premium samt längd på medlemskapet.
  3. Inom 1-2 arbetsdagar kommer du få ett mail från oss med information för att komma i gång.
  4. Efter du fått mail från oss laddar du ned appen LongLife Active och skapar ett konto med samma mailadress som du använde vid beställningen.
  5. Allt klart för att starta din resa mot en hälsosam och hållbar livsstil!

Via App Store och Google Play
Du skapar enkelt ditt medlemskonto i LongLife Active appen som finns för iOS och Android. Om du väljer att skapa ditt medlemskonto via App Store eller Google Pay måste du uppge din betalinformation hos dem för att få tillgång till LongLife Active.

Så här gör du för att komma i gång via App Store (iOS) eller Google Play (Android)

  1. Sök på LongLife Active i App Store eller Google Play.
  2. Ladda ned LongLife Active appen.
  3. Skapa ett konto och välj medlemskap samt längd på medlemskapet.
  4. Starta ditt medlemskapsabonnemang via ditt App Store eller Google Play konto.

Observera! Om du inlett ett löpande medlemsabonnemang via App Store eller Google Play avbryter du ditt medlemsabonnemang via App Store resp. Google Play, inte via LongLife Active.

Du alltid välkommen att uppgradera ditt medlemskap och abonnemang i vår app eller via någon av de Friskvårdsleverantörer (Benify, E-Passsi) som vi arbetar med.

Vad finns det för medlemskap- och abonnemangsalternativ?

Det finns tre olika medlemskap: BASIC, STANDARD och PREMIUM.

Vi erbjuder tre olika abonnemangsalternativ för ditt medlemskap: 3 månader, 6 månader och 12 månader.

Du väljer det medlemskap och abonnemang som passar dig bäst. Läs mer om våra medlemskap och abonnemang via den kanal där du avser att skapa ditt medlemskonto.


Jag har friskvårdsbidrag via arbetet, kan jag använda det hos LongLife Active?

Vi samarbetar med friskvårdsleverantörerna Benify och E-Passi. Det finns även möjlighet att använda friskvårdsbidraget hos oss.

Så här enkelt nyttjar du ditt Friskvårdsbidrag:

Alternativ 1: Friskvårdsleverantör via din arbetsplats

Kolla om din arbetsplats är ansluten till någon av friskvårdsportalerna www.benify.se eller www.epassi.se  Registrera dig hos den friskvårdsleverantör som din arbetsgivare använder.

Sök upp LongLife Active hos din friskvårdsleverantör och lös in ditt friskvårdsbidrag hos din leverantör till ditt medlemskap till LongLife Active.

Alternativ 2: Lös in ditt friskvårdbidrag
Bli medlem på LongLife Active via App Store eller Google Play. Erhåll ditt kvitto och redovisa det till din arbetsgivare för att nyttja ditt friskvårdsbidrag.

Hur fungerar betalningen?

Du kan betala ditt medlemskonto med ditt Friskvårdsbidrag. Du gör det antigen via friskvårdsleverantörerna Benify eller E-Passi, eller via din arbetsgivare med ett redovisat kvitto.

Om du själv bekostar ditt medlemskonto laddar du ner appen via App Store eller Google Play och betalar in direkt till App Store eller Google Play. I dessa fall måste du uppge din betalinformation till App Store eller Google Play för att aktivera ditt medlemskonto hos LongLife Active.

När du inleder ditt valda medlemskap och abonnemang dras beloppet för hela ditt abonnemang direkt från det konto vars kontoinformation som du lagt in i App Store eller Google Play.

Exempel: Om du väljer att skapa ett 12 månaders medlemsabonnemang så betalas hela beloppet för alla 12 månader när du slutfört betalningen. Därefter får då direkt tillgång till tjänsten.

Nästa dragning sker automatiskt när ditt medlemsabonnemang löpt ur om du inte valt att avbryta ditt medlemsabonnemang innan dess. Om betalningen inte lyckas för ditt valda medlemskap, har du 7-16 dagar på dig (beroende på om du använder iOS/App Store eller Android/Google Play) att betala för ditt medlemskap innan ditt medlemskonto hos LongLife Active avaktiveras.


Jag har registrerat mig via en friskvårdsleverantör men har inte fått ett aktiveringsmail skickat till min mail, vad gör jag?

Har du kollat i din mapp för skräppost? Det är möjligt att vårt mail hamnat där. Om det gjort det får du gärna lägga till det i din lista över ”säkra avsändare”/”safe senders” så att du får framtida mail från oss direkt till din inkorg.

Om mailet fortfarande inte nått dig, maila oss på info@longlifeactive.se så hjälper vi dig att komma igång.

Jag är nybörjare. Hur kommer jag igång?

Varmt välkommen till LongLife Active! Du starta din resa genom att ladda ned appen hos Google Play eller App Store och skapar ett konto. OBS! Om du har registrerat dig via en av våra friskvårdsleverantörer kan du inte skapa ett konto förens vi kontaktat dig via mail med vidare instruktioner om hur du kommer igång. Kika i din inkorg efter ett mail från oss (och kolla gärna i din skräppost).

När du loggat in på ditt konto kommer vi steg för steg att guida dig genom tjänsten. Ta gärna din tid till att läsa våra instruktioner och guider i lugn och ro. Du kan läsa våra instruktioner igen genom att klicka på frågetecken-ikonen uppe i högre hörnet i din app-vy.

Vid frågor eller tekniska problem är du välkommen att kontakta oss via mail eller telefon. Se kontaktuppgifter nedan.

Kan jag pausa mitt abonnemang om jag åker bort en månad?

Tyvärr finns inte den möjligheten hos oss idag.

Jag ska åka utomlands en period. Fungerar er tjänst i utlandet?

Ja, LongLife Active fungerar lika bra var du än befinner dig så länge du har en internetuppkoppling.

Jag har glömt mitt lösenord. Hur gör jag?

Gå till Logga in och klicka på ”Glömt lösenord?”. Följ instruktionerna i appen och de mail som du får skickat till din registrerade e-mailadress.

Jag har fått ett nytt kort, hur ändrar jag mina betalningsuppgifter?

Om du har fått ett nytt kort och behöver uppdatera dina betalningsuppgifter gör du det i din profil hos App Store eller Google Play.

Hur avbryter jag mitt medlemsabonnemang?

Var noggrann med var du gjorde din beställning (via App Store, Google Play eller via Benify, E-Passi) om du önskar att avsluta ditt medlemskap.

Det är olika avslutningsätt beroende på var du gjorde ditt köp – var vänlig gå in där du gjort ditt köp och se hur du avslutar ditt medlemskap. Detta gäller även när du vill utnyttja din ångerrätt. Se mer info nedan.

Avbryta prenumeration via App Store eller Google Play

Om/när du väljer att betala för LongLife Active via Google Play eller App så inleder du en betalande prenumeration hos dem, inte hos LongLife Active. När du vill avbryta en prenumeration är det därför viktigt att du gör det direkt i din iOS eller Android enhet och inte på longlifeactive.se

Exempel: Om du vill ta del av ett prenumerationserbjudande som visas på longlifeactive.se men redan har en prenumeration som du startat via appen, är det viktigt att du först avslutar prenumerationen via App Store eller Google Play för att därefter inleda en prenumeration på longlifeactive.se. Annars finns risk för att du kommer ha dubbla prenumerationer.

Ångerrätt

Två-veckors ångerrätt gäller i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Ångerrätten gäller inte om du har nyttjat eller förbrukat tjänsten under ångerfristen.

Jag vill ha kvitton på mina betalningar, var hittar jag det?

Du hittar din betalhistorik i ditt personliga konto hos App Store eller Google Play. Om du har använt dig av friskvårdsbidrag via en friskvårdsleverantör ber vi dig kontakta dem för kvitto. 

Kontaktuppgifter
För att komma i kontakt med LongLife Active som Användare använd någon av följande kontaktuppgifter;

LongLife Active AB

Org.nr: 559267–4492

e-post: info@longlifeactive.se

www.longlifeactive.se

Telefon: 08-630 11 00

Postadress/Besöksadress: LongLife Active AB, Linjalvägen 6B I 187 66 Täby I Sverige

Vår Integritetspolicy & Användarvillkor