Vad får jag som medlem tillgång till?
LongLife Active är en forskningsbaserad digital hälsotjänst som bygger på individanpassning för att just du ska hitta hem till en mer hälsosam och hållbar livsstil med ett ökat välbefinnande.
Vi hjälper dig att skapa och bibehålla hälsosamma vanor inom våra områden Fysisk aktivitet, God & hälsosam mat och Mentalt lugn.
Må bra på din nivå! Det spelar ingen roll var du befinner dig idag, vi hjälper dig skapa en hållbar handlingsplan utifrån ditt nuläge och målsättning. Vi stöttar dig där du är och coachar dig dit du vill.
Hos oss får du:
- Personlig handlingsplan, uppföljning och statistik
- Inspirerande träning, recept meditationer och utbildande material från den senaste forskningen
- Social gemenskap – tilldelning sluten grupp i LongLife Actives gemenskap
- Live events (Medlemskap Standard)
- Gruppcoaching (Medlemskap Standard)
- Individuell coaching med hälsopedagog online (Medlemskap Premium)
LongLife Active har tagits fram i ett samverkansprojekt med LongLife Actives tvärvetenskapliga forskarteam med 15 forskare.
Du väljer det medlemsabonnemang som passar dig bäst.
Vad finns det för medlemskap- och abonnemangsalternativ?
Det finns tre olika medlemskap: BASIC, STANDARD och PREMIUM.
Vi erbjuder tre olika abonnemangsalternativ för ditt medlemskap: 3 månader, 6 månader och 12 månader.
Du väljer det medlemskap och abonnemang som passar dig bäst. Läs mer om våra medlemskap och abonnemang via den kanal där du avser att skapa ditt medlemskonto.
Jag har blivit förskriven Fysisk aktivitet på Recept (FaR). Hur tar jag del av LongLife Actives FaR-erbjudande?
Vänligen kontakta oss via mail på info@longlifeactive.se så hjälper vi dig att ta del av erbjudandet. Du kan även läsa mer om vårt erbjudnade på FaRledare.se genom att söka på LongLife Active. Varmt välkommen in i gemenskapen!
Jag är nybörjare. Hur kommer jag igång?
Varmt välkommen till LongLife Active!
När du loggat in på ditt konto kommer vi steg för steg att guida dig genom tjänsten. Ta gärna din tid till att läsa våra instruktioner och guider i lugn och ro. Du kan läsa våra instruktioner igen genom att klicka på frågetecken-ikonen uppe i högre hörnet i din app-vy.
Vid frågor eller tekniska problem är du välkommen att kontakta oss via mail eller telefon. Se kontaktuppgifter nedan.
Kan jag pausa mitt abonnemang om jag åker bort en månad?
Tyvärr finns inte den möjligheten hos oss idag.
Jag ska åka utomlands en period. Fungerar er tjänst i utlandet?
Ja, LongLife Active fungerar lika bra var du än befinner dig så länge du har en internetuppkoppling.
Jag har glömt mitt lösenord. Hur gör jag?
Gå till Logga in och klicka på ”Glömt lösenord?”. Följ instruktionerna i appen och de mail som du får skickat till din registrerade e-mailadress.
Hur avbryter jag mitt medlemsabonnemang?
Var noggrann med var du gjorde din beställning (direkt via LongLife Active, via App Store, Google Play eller via Benify, E-Passi) om du önskar att avsluta ditt medlemskap.
Det är olika avslutningsätt beroende på var du gjorde ditt köp – var vänlig gå in där du gjort ditt köp och se hur du avslutar ditt medlemskap. Detta gäller även när du vill utnyttja din ångerrätt. Se mer info nedan.
Ångerrätt
Två-veckors ångerrätt gäller i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Ångerrätten gäller inte om du har nyttjat eller förbrukat tjänsten under ångerfristen.
Jag vill ha kvitton på mina betalningar, var hittar jag det?
Du hittar din betalhistorik i ditt personliga konto hos App Store eller Google Play. Om du har använt dig av friskvårdsbidrag via en friskvårdsleverantör ber vi dig kontakta dem för kvitto. Om du med ett Fysisk aktivitet på Recept skapat ditt medlemskap via LongLife Active vänligen kontakta oss så hjälper vi dig.
Kontaktuppgifter
För att komma i kontakt med LongLife Active som Användare använd någon av följande kontaktuppgifter;
LongLife Active AB
Org.nr: 559267–4492
e-post: info@longlifeactive.se
www.longlifeactive.se
Telefon: 08-630 11 00
Postadress/Besöksadress: LongLife Active AB, Linjalvägen 6B I 187 66 Täby I Sverige